Lobke Sels verlaat de Zundertse politiek

De fractieleidster van de VVD in de Zundertse gemeenteraad, Lobke Sels, verlaat om persoonlijke redenen voor enige tijd de politiek.

Sinds 2009 is zij actief lid van de VVD Zundert, in 2010 werd zij burgerlid, in 2012 raadslid en later fractievoorzitter. Tijdens de eerste vier jaar deed zij dit naast haar studie, waarbij zij voldoende tijd had om haar politieke functies uit te voeren. In 2014 is zij in dienst getreden bij een internationaal accountantskantoor en volgt zij een postacademische studie tot Registeraccountant. Naarmate haar ervaring toenam, werden de uitdagingen voor haar binnen de accountancy ook groter. Hierdoor kan zij niet langer de aandacht geven aan haar lokale politieke taken die zij zelf nodig acht.

Na een uiterst moeilijk afwegingsproces heeft zij besloten om zich meer te gaan richten op de accountancy en het in de lokale politiek rustiger aan te gaan doen. Daarom zal zij per 1 januari  terugtreden als fractievoorzitter en fractielid van de VVD in de gemeenteraad van Zundert. Maar, zegt zij: “Politiek zit in een groot deel van mijn hart en het liberalisme is mij met de paplepel ingegeven, ik hoop daarom ook zeker terug te keren in de politiek”.