Staatssecretaris Klaas Dijkhoff feliciteert 25-jarige VVD Zundert

Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Klaas Dijkhoff is vrijdagavond 6 november 2015 speciaal naar Zaal Victoria in Zundert gekomen om de 25-jarige VVD afdeling te feliciteren. Afdelingsvoorzitter Fred Verheijen nam namens de vele aanwezige leden, oud-leden en belangstellenden de felicitaties in ontvangst.

Afdelingsvoorzitter Fred Verheijen opende de feestelijke avond met een terugblik op 25 jaar VVD Zundert in dezelfde locatie waar het destijds is begonnen. Naast het 25-jarig bestaan van de afdeling is de VVD Zundert ook 25 jaar als bestuurderspartij een constante en gewaarde partner in het Zundertse gemeentebestuur. Op deze continuïteit is de VVD trots! Dat straalde van het gezicht van de voorzitter en zeker ook van VVD’s eerste wethouder Jan Roks en eerste voorzitter Rob Haest. Zij en vele anderen stonden aan de basis met het resultaat van nu, vier zetels in de raad.

Champagne

Daarna was het de beurt aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff. Allereerst feliciteerde hij de VVD-afdeling met het jubileum. Ter ondersteuning hiervan overhandigde hij voorzitter Verheijen een boeket bloemen en werd er door alle aanwezigen getoast met een glas champagne.

Staatssecretaris Dijkhoff was ook gekomen om in gesprek met de aanwezige leden en niet-leden. Nederlands kampioen debatteren Arjan Bakx begeleidde de discussieavond. Veel vragen werden afgevuurd op Dijkhoff en hij heeft ruim de tijd genomen om iedereen te beantwoorden.

Asielzoekerscentrum

Zoals bekend deed Dijkhoff dat communicatief heel sterk, zodat iedereen begrijpt wat hij bedoelt. Dat geldt zeker ook voor de vragen die werden gesteld door de vertegenwoordiging van Rijsbergen over het toekomstig te heropenen Asielzoekerscentrum. De staatssecretaris deed daarbij geen toezeggingen in de richting van de Rijsbergse vertegenwoordiging. Met de opvang in Rijsbergen moeten we wel realistisch blijven zegt Dijkhoff. Dat betekent dat er een ondergrens is aan de opvang van het aantal vluchtelingen. Die ligt hoger dan wat de Rijsbergse vertegenwoordiging wenst. Dan kan ik helaas niet bij u op de koffie met gebak komen, zei hij desgevraagd!

Persbericht

Verder heeft staatssecretaris Dijkhoff naast algemene vragen over het vluchtelingenbeleid naar tevredenheid veel antwoorden gegeven op vragen uit de agrarische sector. Hij hield zich daarbij vast aan het kabinetsbeleid en etaleerde zeker ook het VVD beleid.

Afsluiting Na de twee uur aanwezigheid van staatssecretaris Dijkhoff werd de discussieavond afgesloten en startte het informele gedeelte van de feestelijke avond met de blik op de komende 25 jaar VVD Zundert met de slogan ‘De VVD Zundert houdt koers’.